donderdag 5 mei 2016

BevrijdingsHemelvaart






Buiten dat het vandaag Bevrijdingsdag is, is het ook nog eens Hemelvaartsdag! 
De dag waarop Jezus op een wolk stapte en zo de hemel invoer en verdween. Beneden bleven de gelovigen een hele tijd ongelovig naar de Hemel staan staren in de hoop dat Jezus toch nog door zijn wolk zou zakken en weer met beide voetjes tussen hen in zou komen te staan. 
Maar al wat zichtbaar werd waren twee heren in witte gewaden. Die kwamen zowaar even uit de Hemel gevaren om de volgelingen te vertellen dat Jezus op diezelfde manier weer terug zal komen als hij gegaan is. Op zijn eigen wolkje dus. Dat gaat vandaag niet gebeuren denk ik, want er is tot nu toe geen wolkje in de lucht te bespeuren. Hier tenminste niet. Bovendien vrees ik dat al die gelovigen van destijds door de hele gebeurtenis echt wel ongelovig zijn geworden. Als ik zo naar de geschiedenis kijk lijkt het alsof er niemand meer gelooft in wat Jezus allemaal zo rond vertelt heeft op zijn reizen. Neem nou de 10 geboden….Nee, ik ga hier maar niet verder op in. 
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het vandaag Bevrijdingsdag is en ik heel graag even op een wolkje naar de hemel wil om alle mannen in witte gewaden, en Jezus zal er vast ook een aan hebben, vriendelijk doch beslist te verzoeken op hun wolken te stappen en af te dalen uit de Hemel. Misschien dat ze ons nog een lesje of twee kunnen leren. En als ik dan toch daar ben doe ik gelijk iedereen de hartelijke groeten!

©Marion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten