dinsdag 1 september 2015

Moed

onbekend
Op dit late uur is er nog iets wat maar niet uit mijn hoofd wil. Iets dat persé nog geschreven wil worden zodat jij het op tijd zal lezen. Als ik aan je denk bekruipt me een gevoel van angst. Ik worstel met mijn woorden want het is soms lastig om datgene wat ik voel in mooie woorden te vatten. Woorden die jij op kunt pakken en mee kunt dragen. Woorden die je in je hart kunt bewaren en als alles je dan even te veel wordt kun je het trommeltje openmaken en de woorden nog eens heroverwegen. Ze van alle kanten bekijken en be-wegen. Ja, laat ze je be-wegen. Bewegen om in actie te komen en te doen wat goed voor Jou is.   Angst en Liefde. De twee gevoelens waar alles om draait, waar alles uit voortkomt. Meer is er niet, zo simpel is het. Angst is het signaal dat we moeten vluchten voor die gevaarlijke beer op de weg. Ja, in geval van een beer zou ik maken dat ik weg kwam. Vluchten voor dit werkelijke gevaar.  Wij mensen echter hebben in ons hoofd allerlei angsten gecreëerd. Angst om afgewezen te worden of niet geaccepteerd, een van mijn grootste angsten ooit trouwens. Angst om te falen en daarmee nooit goed genoegd te zijn in andermans ogen. De lijst met angsten kan ellenlang gemaakt worden. Maar weet lieve mens dat jij deze angsten allemaal in je hoofd creëert. Het is jouw film waarin jij de hoofdrol speelt. Een illusie. Neem nou afgewezen worden…Je bent niet daadwerkelijk in gevaar. Je denkt het alleen maar. Je hoeft niet te vluchten. Het leven is te kort om steeds maar weer van weg te vluchten. Dat is volgens mij helemaal niet de bedoeling. Je bent niet bang voor de mensen om je heen, je bent bang voor hun afwijzing. Je zult niet vallen want er zijn altijd armen die je opvangen. Ik ken die armen. Laat je angst geen blinddoek zijn die je weerhoud om de schoonheid van het leven te zien. Breng liever Liefde in je gedachten zodat er geen ruimte meer is voor angst. 
Ja, daar is moed voor nodig. Ik zal een bootje met Moed sturen naar het eiland waar je zit. Ik heb je rooksignalen gezien. Jij ...jij hoeft het alleen maar naar je toe te halen, het vast te leggen en het tot je te nemen en te ontdekken dat je zijn mag zoals je bent.  

©Marion. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten