vrijdag 30 december 2016

Happy New Year

De energie van het jaar 2016 was volgens de Tzolkin een toon 13 jaar. 2016 was de afronding van een cyclus van 13 jaar. Afgelopen jaar was de juiste tijd om zaken af te ronden en jezelf gereed te maken voor een nieuw begin. Het was allereerst nodig om met beide voetjes stevig op de grond te komen, te aarden, en Ja tegen het leven te zeggen.
Ik ben blij dat het jaar nu ten einde gaat maar als ik er zo over peins dan is het voor mij persoonlijk niet eens een slecht jaar geweest. Mijn gezondheid is redelijk stabiel gebleven en ik ben weer aan het werk. De kans om ander werk te doen heb ik met beide handen gegrepen. Een nieuwe uitdaging die ik, met heel veel plezier en energie ook, aan ben gegaan. Ook het langzaamaan uit de korting die ziektewet heet kruipen gaf me letterlijk weer meer adem.

Nog meer dan anders kwam ik tot de ontdekking dat ik het met mezelf moet doen. Me and Myself. Ik…degene die mijn grenzen aan mag geven en Ik, degene die ze nu ook eens bepaald en bewaakt heeft. Ik die zich eens afgevraagd heeft wat mijn behoefte eigenlijk is.
In 2016 had ik geen echt doel maar het jaar heeft zich evengoed ontvouwt. Soms liepen mensen mee en soms namen ze ineens een andere weg. Ook heb ik afscheid moeten nemen van mensen die me dierbaar zijn. Leven, dat is het met een lach en een traan.
En toch, ondanks dat de weg voor mij persoonlijk bergop is gegaan, heb ik het jaar niet als ‘goed’ ervaren en zat ik me af te vragen waar dat nou precies aan ligt. Ik kom tot de conclusie dat het bij mij vooral voortkomt uit de manier waarop ik de wereld om me heen ervaar. De vreselijk oorlogen en aanslagen, de armoede en het verdriet om me heen, de vele slachtoffers van onoverwinnelijke ziektes, eenzamen en de malheur in de zorg, ons voedsel dat veelal vergiftigd wordt in fabrieken en alle leugens en bedrog die haast wekelijks weer aan het licht komen. Het onvermogen dat ik voel om nog iets aan deze wereld te verbeteren heb ik omgezet in kleine dingen Doen. Want iedere verbetering of droom begint bij het denken, positief of negatief.

2017 Een nieuw begin! Een 1-jaar en tevens het begin van een nieuwe cyclus van 13 jaar! Het jaar van de Witte Spiegel, hetzelfde als mijn levenspad. De spiegel van de waarheid die ons voorgespiegeld wordt. Witte Spiegel brengt helderheid over waarheid en illusie. Ik ga niet mijn ogen sluiten voor de wereld om me heen, maar ik ga wél mijn aandacht richten op wat Míj gelukkig maakt. Dat betekent dat ik enkele overtuigingen die ik nog heb overboord ga gooien en me ga gedragen naar wat ik graag wil bereiken. De toekomst is nu en wachten op wat komen gaat is redelijk zinloos, zeker in deze tijd. Te beginnen met hele kleine stapjes en vooral mijn hart te volgen en trouw te blijven aan mezelf.
Ik wens jullie allemaal een bijzonder mooi 2017 waarin je kunt genieten van de mooie dingen van het leven. Go with the flow, open your arms to recieve what is yours already!


©Marion2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten